Aby zachować układ paliwowy w najlepszym stanie, niezbędne jest regularne przeprowadzanie przeglądu, a w sytuacji rozpoznania usterek – wdrożenie procedur naprawy lub wymiany. Układ paliwowy w Dieslach pracuje w sposób precyzyjny, a zarazem należy do grona szczególnie wrażliwych komponentów. Jego prawidłowa praca wpływa na osiągi, zużycie paliwa, ilość emitowanych spalin oraz trwałość całego układu.
Wtryskiwacze i pompa wysokiego ciśnienia w układzie paliwowym Diesla
Wtryskiwacze często wyposażone są w specjalną technologię common rail, czyli sieć drobnych kanałów o mikroskopijnych rozmiarach, pracujących pod bardzo wysokim ciśnieniem. Nawet najdrobniejsze cząstki stałe i zanieczyszczenia mogą skutkować ich zatkaniem, zaburzonym rozpylaniem paliwa, a tym samym powodować uszkodzenia tłoków na skutek nieprawidłowego procesu spalania.
Ważna jest także ochrona pompy wysokiego ciśnienia, narażonej na uszkodzenia powstałe w wyniku gromadzenia się zanieczyszczeń, takich jak opiłki metalu lub cząstki wody. Mogą być odpowiedzialne za zaburzoną pracę pompy, zanieczyszczenie układu paliwowego, a tym samym doprowadzić do poważnych wydatków z tytułu naprawy. Aby temu przeciwdziałać, zaleca się regularną kontrolę filtrów paliwa, ich wymianę gdy są już użyte, a także stosowanie wysokiej jakości oleju napędowego.
Przeciwdziałanie korozji i wydłużenie żywotności
Regularnie realizowany serwis pozwoli oczyścić cały układ z obecnej w nim wody, przeciwdziałając korozji elementów metalowych i poważniejszym awariom pompy wtryskowej w przyszłości. Serwis to także inwestycja w stabilną pracę wtryskiwaczy i pompy oraz skuteczny sposób na usuwanie bieżących zanieczyszczeń, niezależnie od ich pochodzenia i typu. Warto też wspomnieć o optymalizacji procesu spalania i ograniczonej emisji spalin, co ma duże znaczenie w kontekście norm panujących w naszym kraju i Unii Europejskiej. Innymi słowy, jedynie regularna kontrola pozwala zachować wtryskiwacze, filtry i pompy w najlepszym stanie.